A sorozatos lakossági panaszok nyomán a napokban speciális adalékanyagok segítségével újra rögzítették a 53-as főút belterületi szakaszán találhat csatorna fedlapokat. A kivitelező több millió forintot költött a zörgő vasdarabok okozta problémák megoldására.
Lassan egy éve annak, hogy a halasi csatornaprogram keretében kicserélték az 53-as főút belterületi szakaszán található csatorna fedlapokat. A munkálatokat követően a Széchenyi utca lakói dübörgő hangokra lettek figyelmesek. Főleg éjszaka volt kellemetlen, ha egy kamion hajtott rá a fémdarabokra. A kivitelező először a már rögzített fedeleket látta el tömítésekkel, majd az aszfaltozással próbált javítani a helyzeten.
Miután a lakossági panaszok nem szűntek meg, az elmúlt hetekben speciális adalék anyagokkal ellátott aszfalttal öntötték körbe a problémás helyeket, és megerősítették a csatornagyűrűk alapját is. A Halasinfo úgy tudja 3-4 csatorna fedlappal voltak problémák, de valamennyit ily módon újra rögzítették. Hogy a több milliós plusz munka meghozza-e a várt eredményt, az a következő hónapokban derül ki. A probléma megszűnésére csak akkor lehet esély, ha a hatóságoknak sikerül elérniük azt, hogy a tehergépkocsik ne a megengedett rakomány 2-2,5 szeresét szállítsák, bár a pufogó hangok továbbra is megmaradnak, csak a fedlapok süllyedése, beszakadása előzhető meg ilyen módon.
A Halasinfo megkereste Szabadi Istvánt a McKenzye Televízió tulajdonosát, aki ez ügyben tavaly lakossági fórumot szervezett. Újságíróként és magánemberként is többször szót emelt a zajos fedlapok miatt. Kérdésünkre elmondta, hogy a helyzet nem igazán javult.
– A tapasztalat az, hogy a legutóbbi fedlapok javítása (immáron harmadik nekifutásra) ismételten
A kivitelező és a közút 2013 tavaszán benne lett volna, hogy egy optikai vonallal letereljék a forgalmat a csatornáról, de a rendőrség és az önkormányzat nem járult hozzá, mondván az eredeti állapot visszaállítása a cél. Ennél a pontnál vannak némi értelmezési problémák, ugyanis az eredeti állapotnak mi is örülnénk, ami az érintett ingatlantulajdonosak értelmezése szerint azt jelenti, hogy csatornafedlapok nélküli úttest. A főút és a szervíz út közötti züldterületen például semmilyen problémát nem okozott volna a csatornafedél. Amennyi pénzt már elköltöttek a folyamatos de végeláthatatlan javításokra, már bőven fedezte volna az út alatti átfúrás költségét. Meggyőződésünk, hogy a tervezés sem állt a helyzet magaslatán. – mondta Szabadi István
Fotóink alapján jó látszik, hogy a csatornafedlapok pontosan a gépjárművek nyomvonalában helyezkednek el. Így garantált, hogy a különös hangképzők – ha nem történik valami radikális beavatkozás – hosszú évtizedekre meghatározzák majd a „hangképet” a környéken, függetlenül attól, hogy évente hányszor javítják ki a csatornafedlapokat.
halasinfo