A papír alapú munkát kiváltó, és a katasztrófavédelemben dolgozók munkáját egyszerűsítő Szolgálat Összeállító Szoftver működéséről tanácskoztak tegnap Kiskunhalason az érintett felek. A megbeszélés eredményeként tovább javul majd a rendszeren belüli kommunikáció és a lánglovagoknak több idejük jut a szakmai munkára.
A szolgálatteljesítési időkeret, a készenléti jellegű beosztás, a 24/72 órás illetve a 24/48 órás váltásos szolgálati rend, koordinálásban is fontos szerepe van a katasztrófavédelemben tavaly bevezetett Szolgálat Összeállító Szoftvernek. A SZÖSZ használatával megszűnik a többszörös adatrögzítés, ezáltal például a tűzoltóknak is több idejük van a szakmájukhoz szorosabban kapcsoló feladataik ellátására.
Február 20-án a Bács-Kiskun Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Kiskunhalasi Katasztrófavédelmi Kirendeltségén, az igazgatóság érintett állománya, a rendszer használatával és a használat során felmerült kérdésekről egyeztetett.
A hivatalos tájékoztatás szerint, a teszt üzemmód befejezése óta tapasztalt problémák megbeszélése hasznosnak bizonyult, a gondok orvoslása túlnyomó részben megtörtént.
forrás: katasztrofavedelem.hu