Elektromos kocsik ide vagy oda, csúcsjárművek ide vagy oda, a veterán autók népszerűsége örökké tart. Nem is kell feltétlenül a négykerekűek nagy rajongójának lenni, hiszen egyből felkapja az ember a fejét, ha egy ilyen darabot lát meg az utcán – vagy épp felvonuláson. Persze időként ráfér a restaurálás az autókra, tiszteletben tartva korábbi énjüket.
A Widi Automotive a veterán autó restaurálás keretében számos klasszikus kocsinak segít és segített belépni a 21. századba. Az autó így az eltelt évtizedek ellenére újra a régi fényében csillog.
Hogyan lehetséges egy klasszikus jármű felújítása?
Ma már, a modern technológiák korában nem minden munkafolyamathoz van szükség emberi erőforrásra. Egy veterán autó restaurálásakor azonban ez elengedhetetlen, hiszen érteni és ismerni kell a régi idők szellemiségét, alaposságát és mentalitását.
Ezt egy beprogramozott robot nem biztos, hogy tudni fogja, legyen bármilyen okos is. Fontos hogy olyan szakemberekkel restauráltassuk a járművünket akik alapos ismeretekkel rendelkeznek a régi technológiákkal, járművekkel kapcsolatban és odafigyelnek minden egyes apró részletre.
Veterán jármű restaurálása: nézzünk egy gyakorlati példát!
Amennyiben megkérdeznénk az autók szerelmeseit vagy akár egy laikust, a legjobb kocsik között valószínűleg sokan a Porschét is emlegetnék. Gyakorlati példánk egy veterán korú Porsche 924 Le Mans típusú autó. Sok ilyen jármű sorsa megpecsételődött a múltban, aminek fő okai között az elhanyagoltság, a rossz karbantartás vagy épp az a sok-sok év volt, ami a jármű mögött állt. Egy ilyen autót vétek lenne nem felújítani és megmutatni a nagyvilágnak a 21. században.
Vegyük példaként az autó motorjának felújítását. A szétszerelése és hibafelvételezése során többféle probléma is fellépett. Ilyen volt például a vezérműtengely és a szelepemelő tőkék kopása, a hengerek károsodása, vagy épp a főtengely csapágy elhasználódása. Utóbbi különösen nagy kihívásnak nevezhető, mivel nem lehet megfelelő méretű cseredarabbal korrigálni, de végül sikerült egy Mercedes-Benz V6-os motor családból származó csapágy módosításával elvégezni a javítást.
A felújítási folyamat persze még nem ért véget. A kopott hengereket vissza perselyezéssel kellett javítani, ami több lépcsőből áll. A hengereket meg kell fúrni, az új perselyt bepréselni majd magmunkálni. Ezután következik az összeszerelés.
Mindent egybevéve, egy régi motor felújítása természetesen nagy kihívásokkal jár, de itt a jó példa, hogy lehet új életet lehelni egy klasszikus járműbe. Még akkor is ha az adott típushoz tartozó alkatrészek nem állnak rendelkezésre.
Teljes körű restaurálás szolgáltatás veterán autóknak és azok motorjának
Akinek ritka, különleges veterán vagy klasszikus jármű van a birtokában, ne mondjon le róla semmilyen körülmények között. Igazi kincset rejtegethet! A restaurálási folyamat végén pedig egy teljesen új állapotban lévő autó fog begurulni a garázsába.
A Widi Automotive csapatának célja a veterán autók restaurálása és szervizelése, motor- és hajtáslánc javítással együtt. Nagy hangsúlyt fektetnek a muzeális minősítések megszerzésére is (pl. OT vizsga, FIVA minősítés).