Egy új márka bevezetéséhez nemcsak némi idő szükséges. A megfelelő eszközökkel is rendelkeznünk kell ahhoz, hogy az értékesítéseink az elvárt szintre kerüljenek (vagy éppen, hogy ott maradjanak). Szeretnél egy kézzel fogható stratégiát a frissen induló webshopodhoz? Cikkünkben bevezetünk ennek rejtelmeibe!
A bevételi határ a csillagos ég – amennyiben jól csinálod
Egy webáruházba sokféle háttérrel lehet belevágni. Lehetünk alkalmazottak, akik mellékállásban értékesítenénk saját (például kézműves) termékeinket. Főállású vállalkozóként pedig, ha napi több órát is bele tudunk tenni a felfejlesztésébe, biztos megélhetést nyerhetünk általa. Az egyik legjobb módszer arra, hogy márkánk ismertté váljon, az email marketing. A Konverzió Mester csapata segíthet, hogyan építhetsz a gyakorlatban is jövedelmező e-mail listát.
Így építsd fel webshopod – néhány egyszerű lépésben!
- Fókuszban a célok: Milyen szolgáltatásokat, termékeket értékesítenél? Kik az ideális ügyfeleid, és milyen bevételt tűznél ki egy-egy adott időszakra? Ha mindez megvan, és az is, hogy ezeket a célkitűzéseket hogyan éred el, máris közelebb kerültél egy működőképes stratégia megvalósításához.
- Piacelemzés és kulcsszókutatás: Sokan ódzkodnak tőle, viszont a konkurencia pontos felmérése elkerülhetetlen az indulásnál. A kezdeti ellenérzést legyűrve, a versenytársaid termékeinek és pozicionálásának vizsgálatával megértheted, mit vár jelenleg a piac. Az ügyféligények felmérése, a trendek feltérképezése és a kulcsszókutatás pedig abban segít majd, hogy minél többen találjanak rád a keresőben.
- A webshop megtervezése. Ha mindezzel megvagy, jöhet a legizgalmasabb rész: a webshopod alapjainak kitalálása! Ehhez a megfelelő platformon kívül egy felhasználóbarát dizájnra, minőségi termékleírásokra és termékfotókra is szükséged lesz. Emellett a vásárlási folyamatot is fontos a lehető legegyszerűbbé alakítanod, nehogy éppen az rettentse el vásárlókat a vételtől.
- Optimalizáld a tartalmaidat! Kommunikáld szakértői mivoltodat elegánsan, releváns blogposztok létrehozásával – melyeket rendszeresen frissíts is! Emellett a termékleírásokat se hagyd elavulni! A kulcsszavak használatával, a pontos SEO beállításokkal pedig biztosíthatod, hogy a webshopod előkelő helyen legyen a keresőben.
- Kerülj a köztudatba! Ennek a legjobb eszközei a már említett e-mail marketing mellett a közösségi média platformok, az online hirdetések és az analitikai eszközök. Legyél jelen minél több felületen!
- Optimalizáld az elkészült webshopot! A hívásra ösztönző gombok (CTA-k) láthatóságának, üzenetének javításával, az elégedett vásárlók véleményeivel sokat tehetsz a márkád iránti bizalom növeléséért.
Mit tehetsz még?
Az ügyfélélmény növelését ingyenes szállításokkal, kedvezményekkel, és a jól eltalált, egyedi arculattal is fokozhatod. A gyors oldalbetöltés, a webáruház reszponzív dizájnja és az egyszerű vásárlás mind-mind növelik látogatóid kedvét, hogy vásároljanak tőled.