Az információ rengeteget jelent az üzleti életben. Segít meghozni a következő fontos döntést, befolyásolja a vállalkozás tevékenységét, valamint a megfelelő irányba állíthatja a növekedést is. Ezért is előnyös az, ha minél több áll a rendelkezésünkre. Ma már ez könnyedén elérhető bárki számára.
Átfogó információkat kaphatunk egy adott ágazatról
Az egyik legnagyobb újítás jelenleg, hogy már szakágazati mutató modulok is rendelkezésre állnak, amelyekkel egy kiválasztott szegmensről érhetünk el specifikus információkat. A Credit Online céginformáció szolgáltatásában mindez megtalálható, ami mindenki számára elérhető.
Mégis hogyan működik egy ilyen modul? Az elmúlt 5 év adatait veszi alapul, méghozzá a főtevékenységre vonatkozó TEÁOR szám alapján. A szolgáltatás összegzi az ágazatba tartozó vállalkozások számát.
Ha egy adott céget figyelünk, akkor az árbevétel alapján az ágazati csoport egy kategóriájába sorolja, valamint megjeleníti az azonos árbevételi besorolásba tartozó vállalkozásokat is. Több grafikon, elemzés is megjelenik, amelyek segítenek elnavigálni, megérteni az információhalmazt.
Könnyedén össze tudjuk hasonlítani az ágazati mutatókkal, átlagokkal és az azonos eredményű vállalkozásokkal. Ezzel pontos képet fogunk kapni a megtekintett cég helyzetéről, a piacon elfoglalt helyéről, valamint a pénzügyi eredményeiről.
Ez egy olyan dinamikus megoldás, ami nagyon kevés felületen érhető el. Ha céginformációkról van szó, akkor fontos, hogy az elérhető leghatékonyabb helyről szerezzük be azokat. Az adatoknak számtalan előnye van az üzleti életben, ami akár versenyelőnyhöz is vezethet.
Érdemes napi szinten használni a céginformációkat
Ez mit jelent a gyakorlatban? Számtalan olyan helyzet adódhat, amikor plusz információra van szükség egy vállalkozással kapcsolatban. Lehet ez egy új beszállító, partner megkeresése. Már az első kapcsolatfelvétel és tárgyalás előtt alaposan megvizsgálhatjuk a helyzetét a cégnek, hogy mégis az elmúlt években milyen eredményeket értek el, az ágazatukban ez mire volt elég.
Ezzel azt is eldönthetjük, hogy érdemes-e együtt dolgozni velük, vagy sem. A konkurenciát is ugyanígy elemezhetjük. Mit értek el a versenytársaink? Milyen pozíciót foglalnak el hozzánk képest? Ha egy új szereplő érkezik a piacunkra, ugyanúgy megvizsgálhatjuk az eddigi eredményeiket.
A meglévő kapcsolatokat is ellenőrizhetjük
Sőt, még akár azt is megtehetjük, hogy megnézzük, mi magunk hol helyezkedünk el jelenleg a versenyben. A számok nem hazudnak, látni fogjuk melyek azok a területek, amikre fókuszálnunk kell, vagy éppen ki miben foglal el előkelőbb helyet. A jelenlegi partnereket, beszállítókat is megnézhetjük, hogy az elmúlt évekhez képest milyen irányba halad a tevékenységük, sikerült-e előrelépni a saját ágazatukban.
Mindennek az alapja a hiteles, naprakész információ, amit ma már könnyebb elérni, mint elsőre gondolnánk.