Frissítés:
A Giro Zrt. pár perce bejelentette, hogy a januári nyugdíjkifizetések jogszabály szerinti – azaz pénteki – kifizetéséről intézkednek. A Magyar Államkincstár is azt írta honlapján, hogy technikai okok miatt a bankszámlákra érkező nyugdíjak jóváírása napközbeni utalással történik meg. Ezt azt jelenti, hogy a bankszámlára érkező nyugdíjakat az érintettek még péntek folyamán megkapják. A postai kifizetések pedig január 14-én indulnak el.
Előzmény:
Sokan hiábavaló várakozással nézték bankszámlaegyenlegüket pénteken reggel. Az államkincstár azt mondja, ők elutalták a nyugdíjakat, a bankok viszont azt állítják, hozzájuk nem érkezett meg a pénz.
Hiába kellett volna reggel megérkezniük a nyugdíjutalásoknak, sokan jelezték, hogy nem kapták meg a pénzt. Több olvasónk is jelezte: ma kellene megérkeznie a nyugdíjnak, de hiába várta a pénzt – írja a hvg.hu. A nyugdíj folyósításának napja elvileg minden hónap 12-e, vagy ha az hétvégi nap, mint most, akkor az előző munkanapon szokott érkezni az utalás, de ez most nem történt meg. A probléma általános lehet, több más portál is arról ír, hogy nem érkezett ma reggel nyugdíj. Az Index egy olvasójának azt mondták az államkincstárnál, hogy elutalták a pénzt, de a bank állítja, hozzájuk már nem érkezett meg.
A bankok közül elsőként az OTP jelezte: látják, hogy baj van. Mint írták,
a 2019. január 11-én esedékes nyugdíjak átutalása várhatóan csak 2019. január 14-én, hétfőn történik majd meg. A nyugdíjak utalása a bank rendszerétől független ok miatt csúszik.
A CIB Bank honlapján csak annyi áll: a mára várt nyugdíjak nem érkeztek meg a Magyar Államkincstártól. A többi banknál egyelőre nem adtak ki hivatalos tájékoztatást.
Munkatársunk reggel egy takarékpénztárban járt. Ott hazaküldték az ott várakozó nyugdíjasokat, azzal a magyarázattal, hogy a GIRO nem utalt eddig. Amikor utalnak, az onnan legalább négy órába telik, hogy átmenjen a rendszeren, vagyis ha reggel nyolckor átmegy az utalás, akkor is délutánig kell várni. Ráadásul a pénzt már kiszállították a takarékhoz, fizikailag ott volt több millió forint, de egy fillért sem adhattak ebből oda a nyugdíjasoknak, amíg a banki rendszeren nem fut át az ügylet. A takaréknál azt mondták, nem csak náluk van probléma, más pénzintézeteknél is ugyanez a helyzet.
A Nyugdíjfolyósító Főigazgatóság öt telefonszáma közül egyiken sem kaptunk választ. Megkérdeztük e-mailben is, mi történt, amint választ kapunk, frissítjük a cikkünket.
forrás: hvg.hu