Lezajlott a Kalocsa–Paks Duna híd próbaterhelése, amelyet a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezett. A 946,2 méter hosszú, tíz támaszú híd pályalemeze márciusban készült el, miután a bal és jobb parti ártéri híd szerkezete és a mederhíd is helyére került – számolt be róla a magyarépítők.hu.
A márciusi hordógurítással felelevenítették a hidászok régi hagyományát, melynek célja a balszerencse elűzése. A legenda szerint a hidászok alkut kötöttek az ördöggel, hogy a híd ne omoljon össze, és egy hordót gurítottak át elsőként a hídon, kijátszva ezzel az ördögöt.
A Kalocsai Építészeti Értékvédelmi Urbanisztikai Társaság tavaly ősszel kezdeményezte, hogy a hidat Tomori Pálról nevezzék el. A névadási kampányt a település széleskörűen támogatta, és az Építési és Közlekedési Minisztérium hivatalosan is elfogadta a javaslatot.
A május eleji kétnapos próbaterhelés során 20 darab, 40 tonnás teherautó állt a hídra különböző alakzatokban, hogy a szakemberek mérhessék a szerkezet reakcióit.
Az új híd révén Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő 15 percre csökken. A híd és a hozzá kapcsolódó utak műszaki átadás-átvétele május végén zárul, az átadó ünnepség június 6-án lesz, utána meg is indulhat a forgalom Magyarország huszadik Duna-hídján.