Az online világ térnyerése közepette az influencer marketing olyan eszközzé vált, amely mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Gondolj csak bele, hányan döntenek amellett, hogy egy adott terméket kipróbálnak vagy vásárolnak, csak mert egy közkedvelt influencer ajánlotta nekik.
Ez egy új korszak a marketingben, ahol a véleményvezérek befolyása nagyon erős, és kézzelfogható eredményeket hoz a márkák asztalára. Ha további információkra vágysz, olvass tovább, vagy nézd meg a Webáruház készítés árak oldalát, ahol webshop készítéssel kapcsolatban is találsz tippeket.
Milyen az igazi influencer?
Az influencer marketing lényege nem a klasszikus sztárok körül forog, bár kétségtelenül ők is hatalmas erőt képviselnek. Egy influencer azok közül kerül ki, akikre sokan kíváncsiak, mert valamilyen okból hitelesnek, érdekesnek találják őket. Lehet ez egy blogger, YouTuberer, vagy akár egy szakértő is, aki olyan közönséget vonz maga köré, amely hisz benne. Egy influencer valódi ereje az őszinteségben és a közösségével ápolt bensőséges viszonyában rejlik.
Ahogy a híroldalak sem lennének sikeresek megfelelő szerkesztők és újságírók nélkül, úgy az influencer marketing is akkor igazán eredményes, ha az influencer megfelelő szakértelemmel és elhivatottsággal közelít a feladathoz.
Hogyan találják meg a megfelelő influencert?
A megfelelő influencer kiválasztása olyan, mint megtalálni a tűt a szénakazalban. Számos szempontot kell figyelembe venni, kezdve a követők számának valódiságától egészen addig, hogy a jelölt mennyire passzol a márka világához. Ezzel persze nem ér véget a dolog: az influencernek értenie kell az általa vállalt terméket vagy szolgáltatást, és hitelesen kell tudnia bemutatni azt követőtáborának.
A folyamat során kulcsfontosságú a megfelelő kommunikáció, és természetesen az, hogy mindkét fél számára pozitív eredményt hozzon az együttműködés. Egy jól megválasztott influencer nemcsak növelheti a márka ismertségét, de hosszú távon is komoly elköteleződést generálhat.
Hogyan működik az influencer marketing a gyakorlatban?
Képzelj el egy kampányt, ahol minden részlet alaposan átgondolt és megszervezett. A megfelelő influencer kiválasztása után kezdődhet az érdemi munka, amikor az influencer személyre szabott tartalmakkal támogatja a márkát. Ezek a kampányok lehetnek egyszeri események vagy hosszabb együttműködések.
A sikeres influencer kampány méréséhez fontosak a konkrét, lekövethető eredmények. Sok esetben a márkák egyedi kuponkódokat adnak az influencerek kezébe, amellyel pontosan meg tudják figyelni, hogy hányan indulnak el a vásárlás útján az influencer befolyására.
Az influencer marketing terjedésével a fogyasztókhoz sokkal közvetlenebbül, effektívebben eljuthatnak a márkák üzenetei. Ráadásul az influencerek személyessége, közvetlensége révén nemcsak az eladási számok növekedhetnek, de egy lojális közösség is kialakulhat a márka körül. Ez az erő az, ami miatt az influencerek szerepe napjaink marketingjében elkerülhetetlen.