Minden vállalat életében zajlik valamilyen módon belső kommunikáció, persze hogy ez mennyire eredményes, milyen rendszerességű és van-e mögötte bármilyen stratégia, az már kérdéses. Pedig sokkal hatékonyabban, ráadásul mérhető módon is kivitelezhető lehetne mindez, de nagyon sok cég még mindig nem szakadt el az ad hoc módon kifüggesztett fali üzenetektől.
Miért érdemes mérni a vállalati belső kommunikációt?
Mit is jelent maga a fogalom? Amikor a cég nevében mennek ki üzenetek a munkavállalóknak, s ezek kapcsán válaszokat, visszajelzéseket várnak. Igen ám, de sokan megfeledkeznek arról, hogy az igazán hatékony belső kommunikáció ismérve az is, hogy kétirányú, azaz a dolgozók is kezdeményezhetnek beszélgetést, nem csupán a menedzsment a munkavállalók irányába. A hirdetőtáblás, kifüggesztős megoldások ezen a téren nem felelnek meg. Azonban a CHEQ vállalati szoftver megoldásai lehetővé teszik, hogy megvalósíthassuk a kétirányú, célzott, mérhető információcserét.
Miért érdemes mérni? Leginkább azért, mert így kiszámítható a megtérülés, hiszen erre energiát, pénzt és időt fordítunk. Másképp honnan tudhatnánk, hogy hányan olvasták, egyáltalán célba ért-e az információ? Ráadásul nemcsak ez a veszélye a monitorozás hiányának, hanem az is, hogy feleslegesen szántunk rá időt, ha senki sem olvasta. Pedig ezt fordíthattuk volna valóban értékteremtő feladatokra is. Ellenben a digitális, modern megoldás egyszerre kínál mérési lehetőséget, kétirányú információcserét, biztonságot és visszakereshetőséget.
Milyen pozitív változást vonhat maga után?
A mérhető belső kommunikáció segítségével növelhetjük a dolgozói elköteleződést, s ezzel máris mérsékelhetjük a fluktuációt, de egyúttal javíthatunk az eredményességen is. Ezt támasztja alá egy McKinsey felmérés is, miszerint 20-25%-kal növekszik azon cégek produktivitása, amelyeknél megvalósul a hatékony belső vállalati kommunikáció.
Mit mérjünk?
Egy modern, multiplatform applikációt alkalmazva az alábbiakat érdemes mérni: fontos képbe kerülni a használók számát illetően a különféle platformok szerint. Ez azért lényeges, mert így kiderül, hogy melyeket hagyjuk meg, és melyeket értelmetlen.
Szintén fontos az üzenet megnyitási ráta, de nem elhanyagolandó a dolgozói reakció mérése sem. Mérhető tehát az, hogy hányan nyitották meg az üzenetet és valós időben követhetjük, hogy milyen reakciók érkeztek rá.
Monitorozható továbbá a munkavállalói elégedettség, a fluktuáció. Amikor pedig tudásanyagokat teszünk elérhetővé, megbizonyosodhatunk arról egy felmérés által, hogy valóban sikerült-e elsajátítani azt az ismeretanyagot. A CHEQ belső kommunikációs rendszerrel mindez hatékonyan megvalósítható. S amiben szintén biztosak lehetünk, hogy néhány hónap alatt megtérül a ráfordított költség.