Októbertől kezdve hazánkban is megnyílt annak a lehetősége, hogy a Google Cégem (Google my Business) profilokban feltüntessük a vállalkozás közösségi média profiljainak linkjeit. Jó hír, hogy az új funkció a Google hirdetéssel ellentétben teljesen térítésmentes lehetőség.
A Google Cégem profil a business.google.com címen érhető el, abban az esetben, ha a böngészőben a regisztrációhoz használt e-mail címmel be vagy jelentkezve. Jelenleg a következő közösségi média fiókokat rendelheted a profilhoz: Instagram, LinkedIn, Facebook, YouTube, TikTok, Pinterest.
Mit kell tudni a Google Cégemről?
A Google Cégem a SocialWings havidíjas google hirdetéskezelés szolgáltatását igénybe vevő ügyfelek számára is elérhető, ingyenes eszköz. Elsősorban a menedzsmentnek van kifejlesztve, hogy ezen keresztül a fizikai üzlettel is rendelkező cégek számára online jelenlétet biztosíthassanak.
Ez tulajdonképpen egy ingyenes üzleti oldal, egy személyre szabható vállalati profil, adatlap. Megoszthatod a legfontosabb információkat rajta a vállalkozásodról, úgy mint az elérhetőségeket, nyitvatartási időt és egyéb fontos információkat.
Mire jó a Google Cégem?
A profil minden komolyabb nehézség nélkül testre szabható, így hatékony eszköze lehet a termékek és szolgáltatások online térben való bemutatásának. Megoszthatsz képeket, posztokat, ezzel építve a márkádat, növelve az ügyfélköröd elkötelezettségét. A profilon az ügyfelek is hagyhatnak véleményt, értékelést, ami tovább növelheti a vállalkozás iránti bizalmat.
A Google Cégem az online teljesítmény mérésének is fontos indikátora, a statisztikai adatok segítségével kielemezhető, hogy az emberek milyen csatornákon találnak rá a vállalkozásra az online térben, milyen keresőszavakat használtak, milyen tartalmakat nézegettek. Ezek segítségével aztán könnyedén optimalizálhatod az online marketingstratégiát.
Saját Google Cégem profil létrehozása
Először is lépjünk fel a Google Cégem weboldalra. Beléphetsz a már meglévő céges Google fiókkal vagy természetesen létrehozhatsz újat is. Bejelentkezés után kattints a „Vállalkozás hozzáadása” lehetőségre. Add meg a kért információkat a vállalkozás típusára, nevére és címére vonatkozóan. Ez után egy részletesebb adatlap következik a teljes értékű Google Cégem regisztrációhoz.
Meg kell adni a hivatalos cégnevet, az országot, amiben bejegyzésre került a pontos címadatokkal (irányítószám, város, utca, házszám) egyetemben. Természetesen a telefonszám megadására is szükség lesz, mint ahogy a nyitvatartási idő sem maradhat ki. Szükség lesz egy rövid cégleírásra, a weboldal címére és a működési terület(ek) részletes felsorolására is. Azt is meg kell adni, hogy szállít-e vállalkozásod árut az ügyfeleknek.
Azáltal, hogy most már a közösségi média profilok linkje is megosztható itt, a Google Cégem profil egyféle kapuként szolgálhat vállalkozásod összes online profilja irányába.