A mai digitális világban a CRM rendszer már nemcsak egy hasznos, hanem egy elvárt eszköz is, ha valaki sikeres akar lenni. Ha sikerül jól választani, akkor a szoftver képes lehet arra, hogy jelentős mértékben javítsa az ügyfélkapcsolatokat, növelje az értékesítési hatékonyság, de szerepe lehet még az adatvezérelt döntéshozatalban is.
Igen ám, de felmerül a kérdés, hogyan válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbbet a magyar piacon. A széles kínálat nem kérdés, de pár szempontot figyelembe kell venni, ha nem akarunk mellélőni.
A vállalkozás saját igényei
Mindenekelőtt fontos átgondolni a vállalkozásunk sajátos igényeit. Mielőtt akár a FunnelFlow CRM rendszerét kiválasztjuk, nézzünk utána, hogy a cégünknek mik a jelenlegi és a jövőbeli céljai! Az első és legfontosabb, hogy milyen problémákat szeretnénk megoldani ezzel a szoftverrel. A másik, hogy szükség van-e egyáltalán az értékesítési csatorna kezelésére, az ügyfélszolgálati modulokra, vagy éppen a marketing automatizációs eszközökre.
Az első szempont tehát, hogy ismerjük meg a vállalkozásunk kulcsfontosságú folyamatait, nézzük át azokat a területeket, ahol esetleg szükség lehet a hatékonyság növelésére. Ha van ilyen, akkor ennek megfelelően keressünk CRM rendszert!
A felhasználói felület típusa
Bizony, a második pont, hogy hiába választunk egy jó CRM-et, ha azt nem tudjuk megfelelően kihasználni. A sikeressége nagyban függ attól, hogy milyen a felhasználói felület, hiszen egy intuitív rendszer csökkentheti a bevezetési időt, emellett növelheti az elfogadottságot a kollégák körében.
Ha tehetjük, mindenképpen próbáljunk ki több CRM rendszert, hogy megtaláljuk azt, amelyik hozzánk és a vállalatunk céljaihoz legjobban passzol! A munkafolyamatokon csak akkor gyorsíthatunk, ha olyan szoftver mellett döntünk, amelyet maximálisan ki tudunk használni.
Növekedés támogatása
Minden hiába, ha az adott CRM nem képes növelni a vállalkozásunkat. A skálázhatóság egy igen fontos szempont, főleg azért, mert folyamatosan bővül a kínálat, így mindig több lesz a felhasználó, több adatot kell tárolni, amiket néha szűrni sem ártana. A rugalmas szoftver azonban segíthet abban, hogy személyre szabjuk a funkciókat, integráljuk azokat más alkalmazásokkal.
A biztonság és az adatok védelme
Végül, de nem utolsósorban fontos kiemelni az adatvédelmet. A CRM rendszer kiválasztása során kiemelt fontosságú a biztonság, hiszen az ügyfelek adatainak védelme nemcsak jogi kötelezettségünk, hanem bizalomépítő eszköz is. Győződjünk meg arról, hogy a választott szolgáltató megfelelő-e a nemzetközi szabványoknak, valamint rendelkezik-e magas szintű biztonsági intézkedésekkel!
Emellett egy jó szoftver lehetővé teszi, hogy részletesen szabályozzuk, melyik munkavállaló milyen adatokhoz kap hozzáférést. Ez abban nyújt segítséget, hogy megóvjuk az adatokat a szándékos jogosulatlan felhasználástól.