A Nemzeti Tehetség Program és az Innovációs és Kulturális Minisztérium 1 306 000 forintos támogatásával tanulásmódszertani tehetséggondozó projekt valósult meg a Kiskunhalasi Fazekas Mihály Általános Iskolában, az intézménnyel szorosan együttműködő Fazekas Iskoláért Alapítvány támogatásával.
Az NTP-INNOV-22-0108 azonosító számú projekt középpontjában a tanulás tanulása, vagyis a hatékony, önálló tanulás képességének fejlesztése, valamint a motiváció és a kreativitás magasabb szintre emelése állt. A komplex fejlesztés digitális eszközök bevonásával történt, egyrészt az ismeretek átadásának, feldolgozásának segédeszközeként, másrészt a résztvevők által készített tanulást segítő eszközök tervezésekor. A digitális eszközök bevonásával egyéni ütemben és stílusban tanulhattak a gyerekek.
A fejlesztő munkát 12 pedagógus és 3 önkéntes résztvevő segítette. Az új ismereteket, kidolgozott módszereket a nevelőtestület többi tagjával is megosztották a tehetségsegítők. Új tanulóértékelési rendszer is kidolgozásra került, mely a kitűzött célokhoz vezető utat értékeli.
A projekt eredményeként a résztvevő tehetségígéretek megismerkedtek a tanulás tanulásának alapelveivel, hatékonyságot növelő módszerekkel, technikákkal, az információszerzés különböző módszereivel, amelyek a tanulmányaik során segítik majd előrehaladást. A tanulók motiválásához, játékosításhoz, tapasztalati alapú tanuláshoz új módszereket próbáltak ki.
Önismereti műhelyfoglalkozásokon fedezhették fel érdeklődéstérképüket, tanulási stílusukat, motivációs jellemzőiket, hogy a felkínált módszerek, technikák közül a számukra legmegfelelőbbeket tudják a tanulási folyamatokban alkalmazni. A különböző korú diákok egymástól is tanultak a csoportmunkák során, sőt társas készségeik is fejlődtek a kooperatív, kollaboratív tanulásszervezésnek köszönhetően.
1 napos szegedi tanulmányi kirándulás során tapasztalhatják meg a résztvevők az iskolán kívüli tanulási terek nyújtotta lehetőségeket. A Szent-Györgyi Albert Agórában informatikatörténeti kiállítást tekinthettek meg, majd látványos fizikai kísérleteket próbálhattak ki. A Fűvészkertet térképen tájékozódva fedezték fel, játékos feladatokon keresztül ismerkedtek növényvilágával. Mórahalmon múzeumpedagógiai foglalkozáson ismerkedtek hazánk nevezetes épületeivel majd meg is tekinthették azok kicsinyített makettjeit.
A projektet interaktív kiállítás zárta, melyen a kiállított diákmunkák, elméleti ismeretek mellett fotó és videó összeállítást tekinthettek meg a látogatók, továbbá a Fazekas iskola 5-6. évfolyamos diákjai a gyakorlatban is kipróbálhatták a projektben részt vett tehetségígéretek által hasznosnak talált tanulást segítő módszereket.